W związku z nadchodzącymi wakacjami zdarza się, że podróżni korzystają z nieuczciwych biur podróży. Przed problemami można się ustrzec jeszcze przed wyjazdem. Organizator musi mieć stosowne zezwolenie, czyli znajduje się w rejestrze na stronie internetowej Ministerstwa Sportu i Turystyki. Miejski rzecznik konsumentów, Wojciech Krogulec, radzi, na co zwrócić uwagę w czasie zawierania umowy. [audio:https://czestochowskie24.pl/wp-content/uploads/2014/06/biuro-podrozy-1.mp3]
Czasami oferta podróży różni się od stanu faktycznego. [audio:https://czestochowskie24.pl/wp-content/uploads/2014/06/biuro-podrozy-2.mp3]
Składając reklamację, powinno się dokładnie określić wszystkie nieprawidłowości. Trzeba je udokumentować, bo to ułatwia odzyskanie pieniędzy. Corocznie do biura miejskiego rzecznika konsumentów w Częstochowie wpływa od kilkunastu do kilkudziesięciu skarg na biura podróży; oczywiście najczęściej w lato i tuż po nim.
Krzysztof Rygalik