Z powodu epidemii koronawirusa w Polsce, Ośrodki Zdrowia w Częstochowie i okolicach uruchomiły teleporady zamiast wizyt w ośrodku. O tym, jak to funkcjonuję, mówi lekarz Lidia Szwalska-Pytel:

Poradnie lekarzy rodzinnych nadal opiekują się swoimi pacjentami i udzielają tzw. teleporad. Wystarczy, że pacjent zadzwoni do poradni, zgłosi problem, wtedy jest rejestrowany, karta jest przenoszona do lekarza i lekarz rozmawia telefonicznie z pacjentem, dowiaduję się, jaki są objawy chorobowe, co pacjenta trapi. Lekarz po rozpoznaniu przepisuję odpowiednie leki, bądź też daję zwolnienie. Jeżeli pacjentowi braknie stałych leków, które pacjent stale zażywa również można przez telefon zostawić listę leków, które lekarz później przepiszę. Rejestratorki zadzwonią z kodem dostępu, aby  pacjent nie musiał przychodzić do przychodni i po prostu idzie z tym kodem dostępu do apteki.

Zgłoszenia o zapotrzebowaniu stałych zaświadczeń, leków oraz zwolnień lekarskich są przyjmowane na konkretne numery telefonu. Jeżeli ktoś ma problemy ze zdrowiem, należy sprawdzić numer telefonu ośrodka, w którym człowiek ma swojego lekarza rodzinnego i zadzwonić.

Foto źródło: Ministerstwo Zdrowia

czestochowskie24

Polityka prywatności: Redakcja czestochowskie24.pl zastrzega wszelkie prawa do portalu. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego czestochowskie24.pl wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie zawartości niniejszego portalu lub jej sprzedaż (także framing i in. podobne metody), są bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji zabronione i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji - będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.

Skip to content