Wiadukt w Myszkowie zapewni bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym

Rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego, który zwiększy bezpieczeństwo komunikacyjne w Myszkowie nad linią kolejową Częstochowa – Zawiercie. Sprawniejsza będzie komunikacja na ruchliwej drodze łączącej Żarki i Koziegłowy. Wartość zadania realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach to 17 mln zł netto przy wsparciu funduszy unijnych POIiŚ.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły budowę wiaduktu drogowego w Myszkowie Nowej Wsi na linii kolejowej Częstochowa – Zawiercie. Realizacja zadania poprzedzona pracami projektowymi, rozpoczęła się od przygotowania terenu do budowy fundamentów pod podpory obiektu. Następnie, planowane jest wykonanie przyczółków, na których zostanie zamontowane przęsło wiaduktu.
Wiadukt drogowy będzie miał 52 m długości i ok. 14 m szerokości. Obiekt zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn przy ul. Koziegłowskiej. Wykonawca przebuduje również odcinek drogi wojewódzkiej łączącej Żarki i Koziegłowy (nr 789). Efektem zadania będzie wzrost bezpieczeństwa podróży koleją i sprawniejsza komunikacja w powiecie myszkowskim. Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową i skróci czas przejazdu na drugą stronę torów – wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo–drogowym. Obiekt będzie przygotowany do ruchu pieszych i rowerzystów.
Zakres prac wymaga zmian w komunikacji. Pociągi kursują z ograniczoną prędkością przy przejeździe, zmiany w ruchu pociągów zostały uzgodnione i wpisane do rozkładu jazdy. 6-9 marca oraz 15-19 maja planowane są nocne przerwy w ruchu pociągów. Zapewniona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W marcu dla kierowców zostaną wyznaczone objazdy – zmiany są uzgodnione z zarządcą drogi.
Zadanie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach i firmą Nowak Mosty Sp. z o.o. Wartość inwestycji to ponad 17 mln zł netto, w tym udział PLK to 4,8 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowano do końca 2023 r.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Skip to content