Doradcy emerytalni oblegani

Przez cały lipiec do doradców emerytalnych ZUS w całym kraju zgłosiło się po poradę ponad 210 tysięcy osób. Od 3 lipca 2017 r. we wszystkich oddziałach ZUS 595 doradców emerytalnych udziela informacji, które mogą być pomocne w wyborze najlepszego momentu przejścia na emeryturę.
Jeśli chodzi o województwo śląskie, to śmiało można rzec, że największa ilość klientów zawitała do Oddziału ZUS w Rybniku – aż 5326 osób.Placówkę ZUS w Częstochowie odwiedziło 4127. W całym województwie z porady doradcy emerytalnego skorzystało w ciągu 4 pierwszych tygodni od momentu ich powołania ponad 28 tysięcy osób.

Opcja doradcy emerytalnego była najczęściej wybieraną przez odwiedzających placówki klientów w tzw. biletomacie. Warto przypomnieć, że specjalna usługa doradcy emerytalnego skierowana jest w szczególności do osób, które będą mogły skorzystać z uprawnień emerytalnych po obniżeniu wielu emerytalnego. Tylko w ostatnim kwartale 2017 r., z tego tytułu będzie mogło dodatkowo skorzystać ok. 331 tys. osób, z czego prawie 50 tys. z województwa śląskiego. Każdy z doradców na życzenie klienta może wyliczyć w oparciu o przygotowany przez ZUS kalkulator, symulowaną emeryturę na dzień osiągnięcia wieku emerytalnego. Będzie mógł także przeprowadzić prognozę, jak ta emerytura może się kształtować gdyby klient przedłużył swoją aktywność zawodową.

Wniosek o emeryturę można składać już na 30 dni przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Pierwsze wnioski z tytułu obniżonego wieku emerytalnego będzie można już składać 1 września. Wcześniej jednak, bo już w wakacje zainteresowani mogą udać się na sale obsługi klientów i skorzystać z porad doradców emerytalnych.
Przypomnijmy: W październiku w życie wchodzą przepisy obniżające wiek emerytalny kobiet do 60 lat i mężczyzn do 65 lat. Oznacza to, że w ostatnim kwartale 2017 r. przybędzie ok. 331 tys. osób, które będą mogły przejść na emeryturę. Zakład już od dłuższego czasu przygotowuje się do wejścia w życie nowych przepisów. Z jednej strony są to przygotowania w zakresie IT, obejmujące zmiany algorytmów wyliczania świadczeń w systemie informatycznym ZUS. Z drugiej strony Zakład przygotowuje się do wzmożonej obsługi klientów i zapewnienia im pełnej informacji dotyczącej indywidualnych uprawnień emerytalnych.