Urząd Miasta Częstochowy informuje, że w związku z wolnym działaniem ogólnopolskiego Systemu Rejestrów Państwowych – wprowadzonego w marcu br. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, nadal występują problemy z obsługą interesantów składających wnioski o wydanie nowych dowodów osobistych.
Zgodnie z informacją przekazaną przez Wydział Spraw Obywatelskich UM na temat aktualnego funkcjonowania aplikacji „Źródło” w Urzędzie Miasta Częstochowy, obsługa jednego mieszkańca poprzez aplikację nadal trwa przeciętnie ok. 20 minut (przed wdrożeniem aplikacji 7-8 min.), co powoduje powstawanie długich kolejek i uniemożliwia załatwianie spraw mieszkańców na bieżąco.
W ostatnich dniach, z powodu napływu większej liczby interesantów przed sezonem letnim, doszło kilkukrotnie do sytuacji, w której nie wszystkie osoby, które pobrały numerki w systemie kolejkowym, zostały danego dnia obsłużone.
Urząd Miasta zapewnia, że problemy z aplikacją ministerialną są na bieżąco zgłaszane. Jednocześnie UM wprowadza doraźne rozwiązania, aby zminimalizować problemy w obsłudze mieszkańców, m.in. poprzez:
– zwiększenie liczby stanowisk i osób obsługujących mieszkańców składających wnioski w sprawie dowodów osobistych (po niezbędnym przygotowaniu techniczno-organizacyjnym, przeszkoleniu dodatkowych osób i przy pełnym składzie osobowym wydziału);
– optymalizację łącza z aplikacją dla budynku UM przy ul. Waszyngtona 5.
Dzięki podjętym działaniom, w najbliższych dniach sytuacja powinna się nieco poprawić. By wszystko wróciło do normy – czyli płynnej, bieżącej obsługi interesantów – docelowo niezbędne jest jednak sprawniejsze i szybsze działanie aplikacji „Źródło”, co znajduje się niestety poza kompetencjami oraz możliwościami Urzędu Miasta Częstochowy. Jednocześnie UM nie ma też możliwości powrotu do starego trybu załatwiania wniosków o dowody osobiste – obligatoryjnie muszą być one rejestrowane w aplikacji Systemu Rejestrów Państwowych.