fot. Radio Fiat

Rok 2021 może być bardzo trudny dla częstochowskich kierowców. Na rozpoczynający się rok zaplanowano bardzo dużo ogromnych remontów i modernizacji głównych arterii naszego miasta. Tak duże inwestycje niestety będą musiały się wiązać z wieloma utrudnieniami i objazdami w kluczowych dla komunikacji miejscach Częstochowy. Jak mówi Maciej Hasik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu, w najbliższych miesiącach wiele inwestycji powinno też zostać zakończonych.

– W pierwszych miesiącach 2021 roku powinny zostać w pełni oddane do użytku węzły przesiadkowe. Oczywiście dokładna data jest związana z procedurami odbioru budowlanego, ale też z przebudową ul. Łukasińskiego na Rakowie. Kolejną kończącą się modernizacją jest też ul św. Brata Alberta i budowa odwodnienia na Północy. Tutaj jeszcze odbiory się nie rozpoczęły, ale prace nie powinny powodować komplikacji w ruchu. Najważniejszą i największą oddaną do użytku inwestycją będzie nowo zbudowana w starym śladzie linia tramwajowa – mówił Maciej Hasik.

W związku z budową linii tramwajowej na budowlańców czekają jeszcze najbardziej newralgiczne komunikacyjnie skrzyżowania tj. Aleja Jana Pawła II i Aleje NMP. W 2021 roku wiele inwestycji drogowych, które będą wymagały wielomiesięcznych prac, zostanie dopiero rozpoczętych. Jak mówi Maciej Hasik rozpoczynające się inwestycje są największymi projektami drogowymi od lat.

– Rok 2021 przyniesie inwestycje z formuły „projektuj i buduj”. One już tak naprawdę trwają chociaż ani centymetr infrastruktury nie został przebudowany. Na razie jest to bardzo intensywny czas dla projektantów. Nadchodzące miesiące przyniosą start wielkiej i gruntownej przebudowy DK-1. Gierkówka otrzyma zupełnie nowy wygląd z nowymi estakadami, kładkami i iluminacjami. Ponadto nowy rok przyniesie też przebudowę drogi DK-46, czyli drogi wylotowej na Opole. Ona zostanie poprowadzona tak, aby odciążyć komunikacyjnie okolice Jasnej Góry. To wszystko jest związane z dobrym skomunikowaniem miasta z węzłami komunikacyjnymi Autostrady A1. Udało się też zagospodarować środki na przebudowę ul. Złotej na Zawodziu.

Unowocześnienie i modernizacja najważniejszych dróg w Częstochowie jest z całą pewnością potrzebna i nieunikniona. Natomiast przeprowadzenie tak wielu remontów na głównych arteriach miasta może w bardzo mocny sposób odbić się na komunikacji i doprowadzić do sporych korków, czy opóźnień przez wiele miesięcy. Jak poradzą sobie z tak wieloma zadaniami częstochowscy drogowcy? Zobaczymy już niebawem…

Skip to content