Otwarcie strefy obsługi klienta w częstochowskim Starostwie Powiatowym

W środę 1 lutego otwarta została strefa obsługi klienta w Starostwie Powiatowym w Częstochowie. Inwestycja wyniosła 830 tys. złotych i została pokryta ze środków własnych urzędu.

Karol Ostarski, naczelnik oddziału organizacyjnego w Starostwie Powiatowym opowiada o celu powstania oddziału na parterze oraz o powodzie opóźnień, związanych z pracami budowlano-remontowymi:

– To jest strefa, którą wymogła na nas pandemia. Kiedyś był to korytarz z biurami. Dziś mamy halę, do której obywatele wejdą, zostaną obsłużeni, nie muszą szukać poszczególnych stanowisk na piętrach. Trochę to trwało, bo niestety poprzedni wykonawca zmarł, przez co mieliśmy opóźnienie.

Patrycja Witkowska, zastępca naczelnika oddziału organizacyjnego w Starostwie Powiatowym, opowiada o szczegółach technicznych nowo powstałego oddziału obsługi klienta.

– W tej chwili zyskaliśmy 7 stanowisk do obsługi klienta dla 4 wydziałów, które będą tutaj prowadzić stałe dyżury. Od teraz klienci nie muszą przemieszczać się po całym budynku, szukając odpowiedniego wydziału, bo to wszystko jest w jednym miejscu. To ogromny plus dla osób niepełnosprawnych. Zwiększy się również komfort pracy, jak i obsługi oraz bezpieczeństwo.

Starosta Powiatowy, Krzysztof Smela zdradził, jakie kolejne inwestycje wkrótce zostaną zrealizowane w starostwie:

– Następnym etapem będzie wejście główne, wydział komunikacji – te miejsca zyskają zupełnie nowy wygląd. Potem przeniesiemy się klatką schodowa do poziomu pierwszego piętra i na tym się zatrzymamy, bo na więcej zadań nie mamy funduszy.

Być może fakt, że powstała strefa obsługi klienta w Starostwie Powiatowym, będzie miał wpływ na płynność i sprawność obsługi, a co za tym idzie – samopoczucie klientów urzędu. W końcu teraz nie będą musieli krążyć po piętrach, w poszukiwaniu odpowiedniego oddziału. Dlaczego poruszamy tę kwestię? W ostatnich rankingach na ,,uprzejmość” Częstochowa plasuje się wśród miast tych raczej niezbyt sympatycznych. Nie podejrzewamy, że takie sytuacje miały miejsce w Starostwie, ale każde usprawnienie kontaktu urzędnik-petent jest dobrym znakiem i powinno pozytywnie oddziaływać na obie strony.

Linda Nocoń

Galeria: Radio Fiat

Otwarcie strefy obsługi klienta w częstochowskim Starostwie Powiatowym

Skip to content