Fot. Radio Fiat

Już po raz drugi Politechnika wspólnie z Reymontem organizuje „Festiwal 3 Światy”, poświęcony reklamie społecznej. Zaadresowana do ludzi młodych inicjatywa będzie w tym roku dotykać tematyki wartości i jej postrzegania w różnych aspektach życia.

Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 grudnia, kolejno w budynku Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz w Klubie Politechnik. Tytułowe trzy światy oznaczają: świat realny, wirtualny i opowiadany. Wokół nich będą prowadzone panele dyskusyjne o wartościach.

– Wartościach w sensie funkcjonowania społeczeństwa, biznesu na realnym poziomie, czyli na przykład o greenwashingu czy sportwashingu, czyli tym wszystkim, co stanowi pewną grę prawdy, półprawdy, a nawet kłamstwa. Wartości są nam komunikowane często tylko po to, żeby zarabiać pieniądze. To znaczy, że one nie istnieją obiektywnie, tylko są częścią pewnej gry społecznej – mówił prof. Piotr Pachura z Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.

W ramach festiwalu odbył się konkurs na najlepszy film oraz plakat reklamowy o tematyce społecznej: „Magia wartości – influencerzy dobra”. Wzięli w nim udział studenci i uczniowie szkół ponadpodstawowych z całej Polski. – Ideą zorganizowania konkursu było uwrażliwienie młodych ludzi nie tylko na temat reklam komercyjnych, ale przede wszystkim reklam społecznych – tłumaczyła prof. Iwona Otola, dziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. – W związku z tym zauważyliśmy, że na terenie naszego kraju jest niewiele tego typu koncepcji. Naszą główną ideą było, aby Wydział Zarządzania stał za reklamą społeczną, a przede wszystkim za uwrażliwieniem ludzi na to, co się wokół nich dzieje, bo to są bardzo trudne i poważne tematy – dodała profesor.

W konkursie znalazło się ok. 20 filmów oraz ponad 60 plakatów. Dariusz Zając, dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu, Mody i Reklamy im. Władysława Stanisława Reymonta w Częstochowie mówi, że poziom tegorocznego tematu jest dość wysoki.

– Obejrzałem już niektóre filmy i naprawdę satysfakcjonują mnie pod względem jakości i formy. Myślę, że to w ogóle ciekawe przedsięwzięcie, bo zajęliśmy się tematem wartości. Uważam, że, jak na tak trudny temat, tych prac jest dość dużo. W tamtym roku było ich więcej, ale również temat był bardziej przystępny – powiedział dyrektor.

Tematyką prowadzonych rozmów będzie pojęcie wartości, m.in. w kontekście młodego człowieka. Organizatorzy podejmą się dyskusji o sposobie współdzielenia współczesnych zasad moralnych oraz różnic generacyjnych i kulturowych w tym obrębie. Ważnym zagadnieniem zatem staje się treść i forma komunikowania wartości na przykład w debacie społecznej.

BNO

 

Galeria: Radio Fiat/BNO

Festiwal 3 Światy po raz drugi

Skip to content