W Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie odbyło się spotkanie w ramach Kampanii Społecznej 30/2/1. Inicjatorem kampanii jest Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. Władysława Reymonta. Cel działań to uwrażliwienie młodzieży na właściwe zachowania prozdrowotne.

O szczegółach wydarzenia mówi Magdalena Myga-Nowak, prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie:

– Inicjatywa jest wyjątkowa, chyba jako pierwsi w Polsce mówimy o profilaktyce czerniaka. Po pierwsze tę inicjatywę adresujemy do licealistów, a po drugie istotne są te trzy cyfry. Mamy pamiętać o protekcji, czyli filtr minimum 30, maksymalnie 2 godziny na słońcu i jedna wizyta u dermatologa w ciągu roku.

Podczas prelekcji licealiści mogli usłyszeć o roli kremów z filtrem, ważności kontroli dermatologicznych i wielu innych naukowych faktach z obszaru dermatologii. O wykładzie prowadzonym 4 kwietnia mówi dr Kamila Ociepa, dermatolog:

– Bardzo mi zależy na tym, żeby ta młodzież wychodząc dzisiaj z tego wykładu, zdawała sobie sprawę, że poparzenia słoneczne, które sobie fundujemy w życiu, nie zostają zapomniane przez skórę, tylko one niestety będą prezentowały się na przyszłość i mamy rozwinięcie czerniaka. Chciałabym, żeby młodzież uświadomiła sobie, że to promieniowanie ultrafioletowe jest naprawdę niebezpieczne dla naszego zdrowia, żeby po naszym wykładzie nie przyszło komuś jeszcze do głowy korzystać z solarium.

W przerwie wykładu młodzież miała możliwość zapoznania się z ofertą edukacyjną Uczelni m.in. poprzez zwiedzanie specjalistycznych pracowni dydaktycznych, laboratoriów Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych czy Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej Wydziału Nauk o Zdrowiu.

Kampania 30/2/1

Skip to content