Politechnika zaprasza na kolejną edycję Uniwersytetu Młodzieżowego

Politechnika Częstochowska prowadzi działalność edukacyjną nie tylko dla swoich studentów. Uczelnia po raz kolejny organizuje warsztaty w ramach Częstochowskiego Uniwersytetu Młodzieżowego. Uczniowie częstochowskich szkół będą mogli zobaczyć jak wygląda praca naukowa w laboratoriach i być może zainspirować się do wybrania kierunku studiów, o którego istnieniu wcześniej nie wiedzieli.

Uniwersytet Młodzieżowym adresowany jest do zorganizowanych grup uczniowskich, dlatego warto już teraz naciskać swoich nauczycieli, aby takie zajęcia zaplanowali. O szczegółach opowiada Izabela Walarowska, rzecznik Politechniki Częstochowskiej:

Przedsięwzięcie to jest przeznaczone dla zorganizowanych grup uczniów ze szkół średnich, którzy wezmą udział w wykładach oraz w zajęciach laboratoryjnych pod opieką swoich nauczycieli. Co jest ważne, udział w Częstochowskim Uniwersytecie Młodzieżowym jest bezpłatny, na uczestników czekają atrakcyjne nagrody, a przede wszystkim, będzie możliwość zapoznania się ofertą Politechniki Częstochowskiej i poczucia się jak prawdziwy student.

Każdy wydział Politechniki przygotował dla uczniów warsztaty ze swojego obszaru naukowo-badawczego. W ofercie są m.in. zajęcia z robotyki, bioniki i pomiary podczerwienią. Dla uczniów mniej zainteresowanych kierunkami inżynieryjnymi przewidziano zajęcia zawierające elementy urbanistyki i architektury krajobrazu oraz modelowania biznesowego. Jak będą przebiegały zajęcia?

Wykłady przewidujemy w formie online – będzie to 6 wykładów. Natomiast zajęcia w małych, 15-osobowych grupach przeprowadzimy już bezpośrednio w formie stacjonarnej. Do 18 lutego czekamy na zgłoszenia szkół, już mamy kilkuset chętnych. Tematyka zajęć i wszystkie informacje znajdują się na stronie internetowej Politechniki Częstochowskiej.

Z uwagi na obostrzenia sanitarne i pracę w 15-osobowych grupach, ilość uczestników jest ograniczona. Warto jak najszybciej zgłaszać się do wzięcia udziału w zajęciach. Być może uczniowie mając bezpośrednią styczność z robotami lub planowaniem urbanistycznym, zdecydują co chcieliby studiować w przyszłości?

Skip to content