„Słowak zwolniony z teorii” – prezentacja aplikacji stworzonej przez uczniów

W piątek 15 marca w I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie odbyła się prezentacja aplikacji „SleepWell” monitorującej jakość snu. Stworzyli ją uczniowie szkoły w ramach projektu „zwolnieni z teorii”. Prezentacja aplikacji była również okazją do wysłuchania prelekcji na temat snu.

Pedagog szkolny oraz opiekun zespołu Edyta Jankowska wyjaśniła, na czym polega inicjatywa „zwolnieni z teorii”:

– To olimpiada społeczna, która wyszła od samych uczniów. To pomysły, które realizują później uczniowie. Są one oryginalne i myślę, że zwracają uwagę na ich potrzeby. W tym momencie nasi uczniowie podjęli problematykę snu. Jak ten sen powinien wyglądać, kiedy jest najbardziej efektywny, co to daje, gdy mogą wyspać się dobrze, jakie zaburzenia snu mogą być. To jest ważny problem i myślę, że bolączka wielu i nauczycieli i rodziców, ponieważ dzieci bardzo często sięgają po energetyki, więc naszym tematem przewodnim jest zdrowy sen.

Jakub Krajewski jeden z twórców „SleepWell” wytłumaczył, jaki cel przyświecał stworzeniu aplikacji:

– Cała nasza droga w tym projekcie polega na edukacji młodych osób na temat snu i o tym jak ważny jest sen i jak dbać o higienę snu. Dlatego stworzyliśmy specjalistyczną aplikację, która będzie badała nasze fazy snu. O której wstawać, a której zasypiać, aby w pełni wykorzystać ten sen, który przeznaczamy w ciągu doby. Dodaliśmy do aplikacji opcję dodania znajomych, przez co chcemy zachęcić też osoby, które przez wzajemne wysyłanie swoich danych, mogą motywować ludzi do większej ilości snu, który potrzebny do regeneracji. Dzięki niemu też czujemy się lepiej fizycznie i psychicznie.

Jankowska zwróciła również uwagę na to, że olimpiada „zwolnieni z teorii” to idealna okazja do zdobycia kompetencji miękkich oraz certyfikatów przydatnych podczas rekrutacji do szkół wyższych czy pracy:

– Idea olimpiady „zwolnieni z teorii” jest bardzo istotna dla młodych ludzi, którzy są w okresie socjalizacji i uczą się postaw altruistycznych oraz pomagania. Nie jest ona olimpiadą przedmiotową, ale zwróconą na udzielanie pomocy, kompetencje miękkie i ich kształtowanie. Uczniowie mają również możliwość zdobycia certyfikatów, honorowanych w wielu miejscach.

„Zwolnieni z teorii” od 2013 roku wychodzi naprzeciw uczniom dając im przestrzeń do zdobywania nowych umiejętności. Działając w oparciu o nowoczesne metody nauczania pomagają młodzieży w rozwijaniu kompetencji oraz zdobywaniu certyfikatów.

EG
Fot: Radio Fiat

Skip to content