Utrudnień ciąg dalszy – jesienne terminy zagrożone?

Częstochowa do końca jesieni będzie przejezdna – tymi słowami od miesięcy miejscy urzędnicy opisują nadal trwające prace infrastrukturalne. Obecnie wiele wskazuje na to, że NDI – firma odpowiadająca za przebudowę Alei Wojska Polskiego oraz Drog-Bud – konsorcjum zajmujące się pracami na DK-46, mogą nie zdążyć w wyznaczonych terminach.

Zdaniem Macieja Hasika, rzecznika prasowego częstochowskiego MZD, problem upływających terminów przeznaczonych na finalizację inwestycji, leży po stronie wykonawców. Miasto nie ma żadnego wpływu na harmonogram prac: – Na obu największych budowach drogowych, trwających aktualnie w naszym mieście. Chodzi dokładnie o nową Aleję Wojska Polskiego oraz DK-46. Terminy końcowe obu inwestycji to końcówka listopada. Oba konsorcja je prowadzące zdają sobie z tego sprawę. Jeżeli nie wywiążą się z podpisanej z miastem umowy, to poza jak najszybszym zakończeniem tych prac, firmy będą musiały liczyć się z konsekwencjami finansowymi.

Firmy, w przypadku jeśli nie zamkną prac do końca listopada, będą musiały przygotować się na ewentualnie konsekwencje finansowe, o czym więcej mówią miejscy urzędnicy: – Jeżeli ktoś tego terminu nie dotrzyma, to musi się liczyć ze sankcjami. Niemniej nie oczekujemy jakiś większych problemów, ponieważ prace są na bardzo zaawansowanym poziomie. Liczymy, że tej jesieni mimo wszystko uda się oddać te dwie inwestycje do użytku. Chcemy, żeby z końcem bieżącego roku częstochowianie mogli cieszyć się nową arterią komunikacyjną.

Niemniej urzędnicy są dobrej myśli. Liczą na skuteczne działanie obu wykonawców. W innym przypadku wykonawcy poniosą zasadne koszty: – W obu przypadkach terminem końcowym jest listopad. Jeśli te terminy zostaną przekroczone, to oczywiście wyciągniemy konsekwencje.

Niestety wiele wskazuje na to, że dwie firmy odpowiedzialne za obecnie trwające inwestycje mogą po prostu nie zdążyć. Końcowy termin oddania projektów zbliża się wielkimi krokami, a ilość pracy jest nadal bardzo duża. Częstochowianie muszą przygotować się na ewentualność kontynuowania robót także w 2024 roku.

Skip to content