Na początku grudnia Szpital Najświętszej Maryi Panny na Parkitce uruchomił biletowy system kolejkowania pacjentów do poradni specjalistycznych. Jego założeniem jest skrócenie kolejek do medyków oraz usprawnienie procesu umawiania wizyt.
Biletomaty dostępne w szpitalu są podobne do tych, jakie można spotkać w różnych instytucjach, takich jak ZUS, czy banki. Jak mówi Zbigniew Bajkowski, dyrektor szpitala, systemy biletomatów są coraz popularniejsze w placówkach medycznych, a ich atutem jest intuicyjność i łatwość obsługi.
– Mają one przede wszystkim ułatwić uzyskanie informacji, przy którym okienku i w jakim czasie potencjalny pacjent będzie obsługiwany. Co prawda bardzo mocno udało nam się usprawnić kwestie rejestracji do lekarzy-specjalistów w poradniach poprzez call center, przez które odbywa się znaczna większość rejestracji. Wielu ludzi przyjeżdża jednak osobiście do szpitala, aby się zapisać i stąd system, który ma im to ułatwić. Dotąd osoby takie błądziły od okienka do okienka w poszukiwaniu informacji. W tej chwili podchodząc do biletomatu i wciskając odpowiedni przycisk, będą widzieć na dużym ekranie swoje miejsce w kolejce i swój status, a w momencie, gdy będzie ich kolej podejścia do okienka – system powiadomi ich o tym głosowo – mówił Zbigniew Bajkowski.
Dyrekcja szpitala nie wyklucza, że podobny system kolejek pacjentów do specjalistów może pojawić się w przyszłości w placówce medycznej przy ul. PCK.
– Będziemy starać się o to w przyszłym roku. Mamy w planach przeorganizowanie tamtejszej poradni i od tego uzależniamy dalsze inwestycje w ten system informatyczny. Musi być to wdrożone w sposób przemyślany – dodał dyrektor szpitala.
Jakiś czas temu Wojewódzki Szpital Specjalistyczny uruchomił system call center, umożliwiający zdalną, a co za tym idzie bezpieczną i bezkolejkową rejestrację pacjentów do lekarzy.
BNO