W szpitalu na Parkitce ruszył biletowy system kolejek pacjentów

Na początku grudnia Szpital Najświętszej Maryi Panny na Parkitce uruchomił biletowy system kolejkowania pacjentów do poradni specjalistycznych. Jego założeniem jest skrócenie kolejek do medyków oraz usprawnienie procesu umawiania wizyt.

Biletomaty dostępne w szpitalu są podobne do tych, jakie można spotkać w różnych instytucjach, takich jak ZUS, czy banki. Jak mówi Zbigniew Bajkowski, dyrektor szpitala, systemy biletomatów są coraz popularniejsze w placówkach medycznych, a ich atutem jest intuicyjność i łatwość obsługi.

– Mają one przede wszystkim ułatwić uzyskanie informacji, przy którym okienku i w jakim czasie potencjalny pacjent będzie obsługiwany. Co prawda bardzo mocno udało nam się usprawnić kwestie rejestracji do lekarzy-specjalistów w poradniach poprzez call center, przez które odbywa się znaczna większość rejestracji. Wielu ludzi przyjeżdża jednak osobiście do szpitala, aby się zapisać i stąd system, który ma im to ułatwić. Dotąd osoby takie błądziły od okienka do okienka w poszukiwaniu informacji. W tej chwili podchodząc do biletomatu i wciskając odpowiedni przycisk, będą widzieć na dużym ekranie swoje miejsce w kolejce i swój status, a w momencie, gdy będzie ich kolej podejścia do okienka – system powiadomi ich o tym głosowo – mówił Zbigniew Bajkowski.

Dyrekcja szpitala nie wyklucza, że podobny system kolejek pacjentów do specjalistów może pojawić się w przyszłości w placówce medycznej przy ul. PCK.

– Będziemy starać się o to w przyszłym roku. Mamy w planach przeorganizowanie tamtejszej poradni i od tego uzależniamy dalsze inwestycje w ten system informatyczny. Musi być to wdrożone w sposób przemyślany – dodał dyrektor szpitala.

Jakiś czas temu Wojewódzki Szpital Specjalistyczny uruchomił system call center, umożliwiający zdalną, a co za tym idzie bezpieczną i bezkolejkową rejestrację pacjentów do lekarzy.

BNO

Skip to content