Częstochowa w budowie – czasu ubywa, pracy niekoniecznie

W ciągu kilku ostatnich lat, utrudnienia w częstochowskim ruchu drogowym stały się nieodłącznym elementem „miejskiego ekosystemu”. Powodem są trwające prace remontowe. Między innymi o nich w Poranku Radia Fiat mówił Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg.

Końcowy termin oddania DK-46 zbliża się wielkimi krokami. Prace planowo mają zakończyć się w listopadzie bieżącego roku. Urzędnicy, wespół z wykonawcami obiecywali częstochowskim kierowcom, że w grudniu nowa arteria będzie już w pełni przejezdna. Niemniej prace nadal trwają, m.in. na rakowskiej „Estakadzie”, gdzie po finalizacji prac prowadzący pojazdy będą musieli przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu, o czym więcej mówi Maciej Hasik:

– Nie będzie wylotu z ul. Rakowskiej na Katowice, dlatego że tam jest po sąsiedzku most kolejowy, którego się nie da po prostu przesunąć. I nie pozwalają na to przepisy, by tam taki wylot funkcjonował. Ale trochę wcześniej przy ul. Bohaterów Katynia i Zesłańców Sybiru tam i wlot, i wylot będzie czynny. Oczywiście będzie też czynny ten wyjazd, który teraz funkcjonuje, tak jak hybryda tam w kierunku wrzosowej, ale to jest mało atrakcyjny wyjazd i on nie będzie docelowo tam funkcjonował. Nie będzie zjazdu, wyjazdu w ulicę Bór, bo tamte to skrzyżowanie zupełnie nie spełnia parametrów bezpieczeństwa ruchu drogowego, czyli wylot na Katowice z Krakowskiej, z Okrzei w Aleje Wojska Polskiego na Warszawę, ale zjazd Alei Wojska Polskiego w Okrzei będzie funkcjonować.

Zostaną wprowadzone także zmiany dla pieszych i rowerzystów, które mają wpłynąć na poprawienie jakości ruchu na częstochowskim odcinku DK-91:

– Wszystkie kładki, które do tej pory funkcjonowały, zostały odbudowane od podstaw na nowo. Rowerzyści zyskali i zyskają dopiero nową sieć „z piętą” dróg rowerowych. Przy ulicy Brzozowej nowe przejście podziemne pod Aleją Wojska Polskiego, a pozostałe te przejścia podziemne czy dołem bardziej, tak jak papierowa czy wesoła, będą funkcjonować.

DK-46 oraz DK-91 to nie jedyne duże inwestycje, bowiem jak zapowiadają urzędnicy z MZD, przed nami remont skrzyżowania alei Wojska Polskiego z ulicą Bugajską:

– Na etapie wyłonienia wykonawcy, czy otwarcia ofert, o to jest lepsze, trwa jego sprawdzanie, by tego wykonawcę móc wyłonić w istocie. Dwie duże firmy, dwie duże propozycje, ale biegunowo od siebie, jeśli chodzi o kwoty różne, więc trzeba sprawdzić, czy za propozycje tańszej jesteśmy w stanie to zrobić. Więc pracują, w pocie czoła ci, którzy od zamówień publicznych są, którzy stoją na straży gospodarności, wydatkowania pieniędzy publicznych. W tym roku powinno się wiele wyjaśnić i mam nadzieję, że się wyjaśni, czy i kiedy i za ile będzie można tę realizację wykonać.

Częstochowa w budowie – tymi słowami można określić obecny stan na miejskich drogach. Maciej Hasik zapewnia, że to nie koniec prac infrastrukturalnych, zakrojonych na szeroką skalę. O wszystkich utrudnieniach będziemy informować na bieżąco na antenie Radia Fiat.

 

KKO
Źródło fot.: Wizualizacja DK-91 Foto. UM Częstochowa

Skip to content