ZUS rozpoczął realizację programu „Dobry start”

Dobry start”, nazywany potocznie „300+”, jest rządowym programem dofinansowania szkolnych wyprawek dla dzieci. Pilotowaniem programu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Beata Kopczyńska, rzecznik prasowa częstochowskiego oddziału ZUS przekonuje, że osoby które złożyły wnioski, już mogą spodziewać się otrzymania środków na konto:

Osoby, które złożyły wnioski w pierwszych dniach lipca mogą spokojnie już sprawdzać swoje konta, ponieważ Zakład Ubezpieczeń Społecznych przelał już 30 milionów złotych na wyprawkę szkolną. Pieniądze te trafiły do rodziców prawie stu tysięcy dzieci.

Świadczenie 300+ przysługuje wszystkim uczniom do 20 roku życia, którzy rozpoczynają naukę w danym roku szkolnym. W przypadku osób niepełnosprawnych, opiekunowie mogą się ubiegać o dopłatę do 24 roku życia. Istotną zmianą jest sposób, w jaki należy zgłaszać się do udziału w programie:

W tym roku składamy wniosek o świadczenie o 300+ tylko elektronicznie. Można to zrobić na 3 sposoby. Za pośrednictwem:

  1. Portalu Usług Elektronicznych ZUS,
  2. Bankowości elektronicznej,
  3. Portalu Emp@tia.

I jeszcze jedna, taka istotna zmiana dla rodziców, to taka, że pieniądze będą wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Wnioski składamy do 30 listopada ale im wcześniej tym lepiej, bo wiadomo, że pieniądze na wyprawkę szkolną przydadzą się znacznie wcześniej.

Osoby, które nie mają konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), mogą zgłosić się do lokalnej placówki Zakładu lub do mobilnego punktu PUE, gdzie uzyskają pomoc w założeniu konta. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłości posiadanie konta na platformie PUE będzie koniecznością. Już teraz poprzez takie konto można załatwić wiele rzeczy:

PUE to narzędzie, które ułatwia nam kontakt z instytucją ZUS. Właściwie już wszystkie wnioski można wysyłać za pośrednictwem PUE. Daje też możliwość kontaktu z naszą instytucją. […] Na prawdę jest wiele rzeczy, które dzięki temu można załatwić. Co więcej, poprzez PUE możemy się umówić na wizytę w ZUS na konkretny dzień i konkretną godzinę, bez czekania w kolejce. Umawiamy sobie naszą wizytę i pracownik jest do dyspozycji konkretnego dnia i o konkretnej godzinie.

Taka platforma z pewnością ułatwia kontakt, bo próba dodzwonienia się na infolinię ZUS może doprowadzić niejednego petenta do szewskiej pasji.

Skip to content