Częstochowski odcinek A1 – aktualizacja informacji

Niemalże miesiąc temu, 19 lipca bieżącego roku, firma Berger rozpoczęła prace naprawcze nawierzchni betonowej autostrady A1. Roboty są obecnie prowadzone na jezdni w kierunku północnym, w Konopiskach, na terenie powiatu częstochowskiego. W związku z tym kilka dni temu została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu.

Dokładniejszych informacji nt. obecnych robót udziela Marek Prusak, specjalista ds. komunikacji społecznej z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: – 10 sierpnia wprowadziliśmy kolejną zmianę organizacji ruchu, która usprawni poruszanie się na niespełna kilometrowym odcinku autostrady A1 na wysokości Konopisk. Trwają tam prace gwarancyjne, które mają przywrócić pierwotny stan nawierzchni na odcinku 300 m, gdzie powstały nierówności i wypiętrzeń. W związku z tym kierowcy w obu kierunkach mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Dzięki tym zmianom te utrudnienia uległy znaczącemu ograniczeniu, a ruch drogowy w miarę możliwości odbywa się płynnie.

Jednak to nie wszystkie zmiany, podjęte przez wykonawcę oraz GDDKiA: – Oczywiście wprowadzono również ograniczenia prędkości. Niestety 4 pasy na tym przekroju wymagają zawężenia skrajnych pasów. Całość remontu powinna się zakończyć do końca października.

Jak zapewniają urzędnicy, po zakończeniu prac naprawczych, częstochowski odcinek A1 pozostanie wolny od remontów do końca 2023 roku: – Według aktualnego stanu wiedzy nie mamy żadnych planów remontowych w rejonie częstochowskiego odcinka autostrady A1, które mogłyby powodować utrudnienia w ruchu przez dłuższy czas. Staramy się mobilizować wykonawcę, aby zakończył te utrudnienia jak najwcześniej. On się zadeklarował do końca października. Natomiast mamy nadzieję, że ten termin ulegnie skróceniu.

Przypomnijmy, że naprawa obejmuje rozbiórkę istniejącej nawierzchni, budowę dodatkowych sączków odwadniających, wymianę gruntu podłoża oraz całej konstrukcji jezdni. Następnie wykonawca ułoży nową nawierzchnię z mieszanki mineralno-asfaltowej oraz wykona szczeliny dylatacyjne pomiędzy nawierzchnią betonową i asfaltową. Całość zakończy montaż barier ochronnych i wdrożenie docelowej organizacji ruchu, uwzględniającej odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego.

 

Foto. GDDiK Katowice

Skip to content