Co słychać na DK-46?

v

Jedna z naszych strategicznych inwestycji – w ten sposób urzędnicy z Miejskiego Zarządu Dróg określają niemalże każdą przebudowę infrastruktury drogowej, jaka ma miejsce w Częstochowie. Pomijając złośliwości, faktem jest, że poza DK-91, realizowane są także inne projekty, o których mieszkańcy mogli już zapomnieć. Jedną z takich inwestycji jest warta niemalże 100 mln złotych przebudowa Drogi Krajowej nr 46.

Informacji na temat obecnie trwających prac, udziela rzecznik prasowy MZD, Maciej Hasik: – Są prowadzone coraz bardziej zaawansowane są prace na jednej z naszych strategicznych inwestycji realizowanych aktualnie w Częstochowie. W ramach przebudowy DK-46 kontynuowana jest budowa kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, trwają roboty ziemne na odcinku Zaciszańska-Pułaskiego, a także prace na pięciu wahadłach na przebudowywanym odcinku Głównej i Przejazdowej w zakresie branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej. Odcinek łączący ulicę Główną z Pułaskiego ma być oficjalnie otwarty wcześniej niż ten przebudowywany w starym śladzie, ale prawdopodobnie nastąpi to najwcześniej we wrześniu, po uporaniu się z budową lub przebudową wszystkich elementów infrastruktury towarzyszącej nowemu połączeniu.

Prace trwają już ponad dwa lata. Zdaniem Macieja Hasika, ten czas został dobrze spożytkowany, ponieważ poza nową siecią drogową, wybudowana została także infrastruktura pomocnicza. W jej skład wchodzą m.in. kładki dla pieszych czy podziemne przejścia. Z końcowego efektu mają być zadowoleni nie tylko kierowcy: – Zadanie „Rozbudowy DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego” to strategiczna inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstają drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają bezpieczną geometrię. Dzięki nowej drodze biegnącej tzw. obejściem ul. Św. Barbary komunikacyjnie odciążona zostanie zachodnia część centrum miasta, którą ominie ruch tranzytowy.

Pozostaje więc najważniejsze pytanie, kiedy możemy spodziewać się zakończenia prac? Czy jesień bieżącego roku, termin podawany przy wielu tego typu inwestycjach, tyczy się także DK-46? Czy możliwe jest, aby już w styczniu 2024 roku, częstochowianie mogli cieszyć się z wysokiej jakości infrastruktury, a przede wszystkim z braku utrudnień komunikacyjnych i korków? Urzędnicy zapewniają, że jesień jest jak najbardziej prawdopodobnym czasem oddania DK-46 do użytku.

Nowy częstochowski odcinek DK-46 ma domyślnie zostać połączony licznymi węzłami z obwodnicą autostrady A1. W założeniach planistycznych ma to nie tylko ułatwić mieszkańcom podróż, ale i rozładować ruch z obrzeży miasta.

Końcowa data oddania całości DK-46 zbliża się wielkimi krokami, tym bardziej należy więc weryfikować działania Urzędu Miasta i MZD. Niedotrzymanie terminów to ostatnie, czego potrzebuje miasto i jego mieszkańcy.

Skip to content