Otwieramy własny salon Kodano Optyk – sieć szuka partnerów w ekspansji sieci

Dlaczego warto otworzyć swój własny salon optyczny z marką Kodano Optyk – rozmowa z Karolem Kożusznikiem, Dyrektorem ds. Rozwoju, Kodano Optyk Sp. z o.o.

Co wyróżnia markę Kodano Optyk na tle innych sieci optycznych?

Kodano Optyk to najszybciej rozwijająca się sieć salonów własnych w Polsce. Obecnie marka posiada 56 salonów własnych, połowa z nich została otwarta w zeszłym roku. W pełni korzystamy z trendu wzrostowego na rynku optycznym który został spotęgowany pandemią COVID. Jako wicelider na rynku wychodzimy z propozycją współpracy franczyzowej.

Panie Karolu, co zatem wyróżnia Państwa system franczyzowy?

Przede wszystkim pewność strategii marki – posiadamy punkty własne i na nich opiera się cała sieć. Franczyza to szansa dla ludzi biznesu, a dla nas możliwość szybszego rozwoju w mniejszych miejscowościach. Następnie ogromne korzyści z marketingu marki – wszelkie ogólnokrajowe i lokalne działania które prowadzi marka odbijać się będą skutecznie na jednostkach franczyzowych i co najważniejsze nie są one obarczone opłatami. Kolejno gwarancja marży – prawnie w umowie wpisujemy minimalny poziom marży jaki gwarantujemy franczyzobiorcy.

Na czym polega ta gwarancja? Przyznam szczerze, że jest to rewolucyjne rozwiązanie.

Tak, jest to innowacyjne narzędzie. Refundujemy do tej wartości franczyzobiorcy wszelkie spadki marży. Jest to faktyczne pokrycie naszych słów. Ale to nie wszystko gwarantujemy w cenniku, że kupowany od nas towar będzie najtańszy na rynku. Czyli najtańszy towar, pewna marża, sukces marki, bezpłatny marketing.

Na jakie wydatki musi przygotować się potencjalny Franczyzobiorca?

Na podstawie obecnych kosztorysów jest to 80-250 tys. zł netto to koszt inwestycji w zależności od zakresu – od rebrandingu działającego salonu na Kodano Optyk do otwarcia salonu od zera z pełnym wyposażeniem w sprzęt i pokój badań. Około 90% tej kwoty można leasingować lub skorzystać z innych form finansowania.

Brak opłaty wstępnej, brak opłaty od obrotu i brak opłaty marketingowej – pobieramy jedynie 500 zł netto miesięcznie na poczet współpracy, materiałów wysyłkowych, marketingowych, kosztów operacyjnych związanych ze współpracą.

Czy są szczególne wymagania dotyczące wykształcenia franczyzobiorcy?

Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Osobą badającą może być każdy po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Jesteśmy w stanie wszystkiego nauczyć, zoptymalizować procesy, pokazać i nauczyć nowoczesnego zarządzania salonem optycznym, aby stał się on źródłem satysfakcjonujących dochodów. Głównym walorem kandydata któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości.

Dajemy możliwość naszym partnerom wejścia w elitarną branżę i pozwalamy z niej czerpać wymierne korzyści. Przewidujemy, że pierwsi partnerzy w niedługim czasie będą otwierać kolejne salony o czym przekonają się po zaledwie kilku miesiącach prowadzenia własnego salonu optycznego Kodano Optyk.

PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI

Całościowy koszt inwestycji: 80-250 tys. zł w zależności od rodzaju lokalizacji (metraż/ulica/galeria handlowa).

Opłata wstępna: 0 zł

Opłata marketingowa: 0 zł

Opłata od obrotu: 0 zł

Opłata miesięczna operacyjna: 500 zł netto

PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI

    • lokal min. 30 mkw;
    • własna działalność gospodarcza;
    • gotowość i czas do aktywnego administrowania swoją działalnością;
    • podpisanie NDA i umowy franczyzowej/zakupowej;
    • płatność miesięcznej opłaty operacyjnej.

Kontakt:

Kodano Optyk

ul. Samozwaniec 39, 31-711 Kraków

728 482 033 , 530 317 853

franczyza@kodano.pl

optyk.kodano.pl

Skip to content