Policjanci otrzymują kolejne zgłoszenia od oszukanych osób. Tym razem swoje oszczędności straciła mieszkanka powiatu częstochowskiego, do której oszuści wysłali fałszywą wiadomość o treści: „Hej Mamo to mój numer, zapisz go. Rozbił mi się telefon i moja karta sim z numerem nie działa. Napisz do mnie”. Mimo że kobieta we wskazany link nie kliknęła, to poprzez dalszą korespondencję uwierzyła w fałszywą historię i przekazała oszustom oszczędności.
Policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie otrzymali kolejne zgłoszenia od osób, które padły ofiarą internetowych oszustów. Sprawcy, wykorzystując łatwowierność i brak ostrożności jednej z kobiet wzbogacili się jej kosztem. W ostatnim czasie działania przestępców są szczególnie intensywne. Właściwie każdego dnia do policjantów zgłaszają się pokrzywdzeni, którzy stali się ofiarami naciągaczy. Warto pamiętać, że sprawców takich przestępstw bardzo trudno jest namierzyć i odzyskać utracone pieniędzy, bo oszuści w tym przypadku, zażądali wykonanie ekspresowego przelewu… Najczęściej działanie przestępców polega na skontaktowaniu się z pokrzywdzoną osobą poprzez popularną aplikację zainstalowaną w telefonie. W ostatnim czasie często są to wiadomości o treści: „Hej Mamo to mój numer, zapisz go. Rozbił mi się telefon i moja karta sim z numerem nie działa. Napisz do mnie”.
Rozmawiając z osobą przez telefon, czy też prowadząc korespondencję przez komunikator, nie wiesz z kim, masz do czynienia i jakie ta osoba ma zamiary. Pamiętajmy, aby nie klikać w link niewiadomego pochodzenia, bądź przesłany przez nieznaną nam osobę. Ponadto nigdy nie należy podawać danych z karty płatniczej, czy też przesyłać pieniędzy, gdy prosi nas o to osoba korespondująca z nami i podająca się za członka bliskiej rodziny, tym bardziej z nieznanego numeru telefonu. Jeżeli ktoś prosi nas o pomoc, zweryfikujmy dokładnie z kim mamy do czynienia, zanim przekażemy pieniądze. Pamiętaj, że tu chodzi o twoje oszczędności, dlatego zachowaj rozsądek i nie działaj pod wpływem emocji.
Źródło: KMP Częstochowa