Z uwagi na obostrzenia związane z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienił treść powiadomień przekazywanych pracodawcom e-mailem lub SMS-em, które dotyczą zwolnień lekarskich ich pracowników.
Od 21 lipca 2019 r. w powiadomieniach znajduje się jedynie informacja na temat wystawienia lub anulowania zwolnienia. Nie będzie w ich treści danych ubezpieczonego ani szerszych informacji o samym zwolnieniu. Jednocześnie, na prośbę klientów, w powiadomieniach ZUS dodaje nazwę płatnika, którego ubezpieczony otrzymał zwolnienie.
Dostęp do zwolnień lekarskich zatrudnionych pracowników – tak jak dotychczas – każdy płatnik składek ma na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
ZUS przypomina również, by systematycznie weryfikować, czy wszystkie osoby upoważnione przez płatnika składek do obsługi jego profilu na PUE ZUS lub do obsługi elektronicznych zwolnień lekarskich powinny mieć dostęp do tego typu danych.
źródło: informacja prasowa ZUS