Czy polski pacjent jest zadowolony ze świadczeń zdrowotnych oferowanych w publicznych zakładach opieki zdrowotnej? Na to pytanie ma odpowiedzieć ankieta Narodowego Funduszu Zdrowia monitorująca poziom satysfakcji pacjentów. Wyniki ankiety mają pomóc w opracowaniu rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie organizacji udzielania świadczeń. – Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi tej oceny ma być opinia pacjentów dotycząca opieki i usług (…). Jest to program pilotażowy. W przyszłości prowadzony będzie również w innych rodzajach świadczeń. Jesteśmy zainteresowani tym, w jaki sposób pacjenci postrzegają rolę lekarza rodzinnego, rolę rejestracji, życzliwość, profesjonalizm i zaangażowanie w proces leczenia – informuje Małgorzata Doros, rzecznik Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach.
Ankieta składa się z 23 pytań. Wśród nich znajdują się takie jak: – co jest dla Pana/Pani najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń?; – czy w sposób zrozumiały udzielono Panu/Pani informacji o stanie zdrowia, trybie i sposobie leczenia?. Na wypełnienie ankiety poświęcić trzeba około czterech minut.
Formularze dostępne są na stronie www.nfz-katowice.pl oraz w Delegaturze Narodowego Funduszu Zdrowia przy ul. Czartoryskiego 28 w Częstochowie.