W Centralnej Szkole Państwowej Straży Pożarnej, w dniach 12 i 13 kwietnia, odbywają się warsztaty dotyczące zasad działań gaśniczo-ratowniczych pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Choć wiedza dotycząca samochodów elektrycznych i hybrydowych właściwie wciąż jeszcze raczkuje, to jednak te od paru lat są już w użytku. Niestety, zdarzały się już pożary, w których centrum były właśnie tego typu pojazdy. Rzecznik prasowy CSPSP bryg. mgr inż. Dariusz Andryszkiewicz zaznaczył, że warsztaty mają za zadanie doszkolić strażaków w kwestii gaszenia ,,elektryków”, bo i te ulegają zapłonom.

– Warsztaty mają służyć przede wszystkim edukacji naszych strażaków. Coraz częściej pojawiające się samochody elektryczne wymagają od nas, byśmy unowocześniali nasze procedury po to, byśmy byli przygotowani do działań ratowniczo-gaśniczych. Choć samochodów elektrycznych jest niewiele, stąd i pożarów takich aut nie ma dużo, to jednak każde życie, które możemy uratować dzięki takowej edukacji jest dla nas ważne.

Karol Suterski, trener techniczny Ford Polska podczas swojego wykładu poruszył temat zaawansowania technologicznego samochodów elektrycznych i hybrydowych. To kluczowa kwestia, jeśli chodzi o ochronę środowiska.

– Wszyscy walczymy z emisją dwutlenku węgla. Możemy zaoszczędzić na emisji CO2 dzięki samochodom wysokonapięciowym. Mamy różne poziomy elektryfikacji, które mają wspomagać pracę silnika spalinowego, poprzez samochody, które mogą jeździć czysto elektrycznie.

Podczas warsztatów strażacy mogli, oprócz wykładów teoretycznych, wziąć udział w części praktycznej. W ich trakcie zgłębiali sposoby postępowania w sytuacjach awaryjnych zdarzeń drogowych.

LN

Galeria: Radio Fiat

O gaszeniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych w CSPSP

Skip to content