Za co przyznaje się hotelom gwiazdki?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co tak właściwie oznaczają gwiazdki znajdujące się często w okolicy nazwy danego hotelu? System gwiazdkowej kategoryzacji hoteli w Polsce ma za zadanie ujednolicenie standardów, jakich może spodziewać się gość w określonym obiekcie hotelowym. Ten rodzaj kategoryzacji stanowi odzwierciedlenie spełnianych przez obiekt wymogów w zakresie zróżnicowanych kryteriów. Warto zawczasu poznać je wszystkie, by móc wiedzieć, czego konkretnie spodziewać się po danym obiekcie hotelowym znajdującym się w pożądanej przez ciebie okolicy.

Aspekty, na które zwracają uwagę goście

Renomowany hotel jest miejscem, o którym krąży szereg dobrych opinii. Goście korzystający z usług danego obiektu bardzo często dzielą się swoimi przeżyciami związanymi z danym hotelem, opisując je w przeznaczonych ku temu aplikacjach czy w sieci. Współcześni turyści to grupy bardzo wymagające, które doskonale wiedzą czego szukają i potrafią podejść do oceny danego miejsca niezwykle surowo. Na opinię składają się między innymi:
część mieszkalna → wielkość pokoju i jego wyposażenie odgrywają istotną rolę w ocenie gości; w zależności od ilości gwiazdek hotelowych, asortyment pokoju może znacznie się od siebie różnić; w hotelach 3-5 gwiazdkowych wymogiem jest zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik, natomiast rzeczy takie jak deska i żelazko w pokoju nie są obowiązkowe nawet w przypadku pięciogwiazdkowych hoteli; w większości hotelowych łazienek (niezależnie od ilości gwiazdek) znajdziemy między innymi środki higieny osobistej takie jak pasta do zębów, szampony do kąpieli czy ręczniki do ciała i twarzy;
usługi gastronomiczne → wymogi odnośnie hoteli trzygwiazdkowych nieco różnią się w tej kwestii od obiektów o wyższym standardzie; dopuszcza się w nich brak restauracji, jeżeli znajduje się ona w odległości do 500 m od obiektu; w obiektach o wyższej kategorii wymaga się serwisu gastronomicznego w obiekcie; świetnym przykładem hotelu czterogwiazdkowego z własną restauracją jest Hotel Crocus, prezentujący szereg usług pod adresem https://hotelcrocus.pl/.
usługi recepcyjne → całodobowa recepcja obsługiwana przez wykwalifikowanego recepcjonistę jest wymogiem w hotelach posiadających od 3 do 5 gwiazdek; dodatkowo recepcjoniści powinni posiadać potwierdzoną zaświadczeniem umiejętność udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym;
usługi dodatkowe → renomowany hotel ma w swojej ofercie coś więcej niż tylko noclegi; zwykle posiada także znakomitą restaurację, sale konferencyjne, salony SPA, baseny czy kąciki zabaw dla najmłodszych gości.

Co możesz zrobić, by uprzyjemnić pobyt w hotelu?

By twój pobyt w obiekcie był przyjemny i niezapomniany, dobrze jest wykazać się inicjatywą również z własnej strony. Niektóre czynności mogą bowiem pomóc obsłudze hotelu o wiele lepiej przygotować się na twój przyjazd. Mowa tu między innymi o:
poinformowaniu hotelu o godzinie przyjazdu;
• zapytaniu o możliwe rekomendacje pokoi do wynajęcia;
• poinformowaniu obsługi o specjalnej okazji i celu wizyty;
• utrzymywaniu stałego kontaktu z recepcją i informowanie w przypadku braków.
Opinia klienta ma dla właścicieli obiektów wypoczynkowych ogromne znaczenie. Warto od razu sygnalizować swoje potrzeby i konkretnie określać swoje wymagania. Dzięki temu jest się w stanie uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji, korzystając ze spersonalizowanej oferty hotelu.

Skip to content