Wybrano wykonawcę przebudowy DK91 Zawada – Siedlec Duży

Najkorzystniejszą ofertę o wartości nieco ponad 119 mln zł złożyło konsorcjum Firm NDI z Warszawy oraz NDI Sopot. Uzyskało także maksymalną punktację w kryterium przedłużenie okresu gwarancji jakości, wydłużając je o 5 lat.
Jeżeli do 21 grudnia 2023 r. nie wpłyną odwołania od wyboru oferty, to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach podpisze umowę jeszcze w styczniu 2024 r. Realizację inwestycji zaplanowano na 18 miesięcy od daty podpisania umowy (bez okresów zimowych).

Sukcesywnie realizujemy przebudowę dawnej „gierkówki” w województwie śląskim

Do 2027 roku GDDKiA w Katowicach chce zmodernizować ponad 40 km tej trasy w województwie. Kierowcy korzystają już z niemal 5-kilometrowego odcinka, a na kolejnych blisko 15 km prowadzone są prace. W lipcu br. podpisane zostały umowy na przebudowę odcinków Częstochowa – Nowa Wieś oraz Siedlec Duży – Koziegłowy. Dla kolejnych dwóch odcinków tj. Nowa Wieś – Zawada i Markowice – Brudzowice umowę podpisano 29 września 2021 r. oraz 19 stycznia 2022 r. Łączna długość tych czterech odcinków to 19 km, a wartość umów realizacyjnych to w sumie prawie 310 mln zł. Dla pozostałych trzech odcinków o długości około 17 km wykonywana jest dokumentacja projektowa.

Cel i zakres inwestycji

Inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki komunikacyjne. Zadanie przewiduje przebudowę jezdni drogi krajowej nr 91, o długości ponad 5,5 km. Początek przebudowywanego odcinka zlokalizowany jest w rejonie skrzyżowania DK91 z ul. Długą w Zawadzie, następnie biegnie przez Romanów, Siedlec Mały aż do granicy Siedlca Małego i Dużego. W ramach inwestycji dostosowana zostanie konstrukcja drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudowane skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia i sygnalizacji świetlnych. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów, rowów przydrożnych, płotków herpetologicznych i osadników zawiesin. Na redukcję hałasu wpłynie budowa ekranów akustycznych.

źródło: GDDKiA w Katowicach

Skip to content