Korfanty na półmetku!

Częstochowskie inwestycje infrastrukturalne idą pełną parą! Tak przynajmniej może się wydawać. Fakt faktem, jedna z ważniejszych inwestycji w mieście, jest obecnie na swoim półmetku. Przebudowa ulicy Korfantego zdaniem wykonawcy oraz urzędników osiągnęła stan 50 proc.

Ulica Korfantego to jedna z najważniejszych oraz strategicznych inwestycji, obecnie realizowanych przez miasto. Domyślnie droga ma stanowić optymalne połączenie Częstochowy z DK-46 oraz uzupełni braki w infrastrukturze rowerowej, aż do samego Olsztyna.

Więcej o bieżącym stanie projektu mówi rzecznik prasowy MZD, Maciej Hasik: – Inwestycja obejmuje m.in. budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic o długościach 197 i 234 m oraz przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m. Zasadniczy zakres prac to: wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych nowej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników i łącznic. W ramach inwestycji powstanie nowy wiadukt kolejowy pod torami relacji Częstochowa – Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym. Elementami zadania jest także budowa odwodnienia oraz przebudowa sieci: wodociągowej i gazowej, budowa pełnego oświetlenia drogowego, przebudowa kanalizacji, budowa kanału technologicznego, infrastruktury przystankowej oraz zagospodarowanie zieleni.

Urzędnicy wydają się być bardzo zadowoleni z postępu prac. Cały czas podkreślają na jakim etapie stoi obecnie inwestycja: – Zaawansowanie ogółu prac na budowie przekroczyło – w ocenie wykonawcy – 50%. Na finiszu jest budowa kanalizacji deszczowej, zakończono budowę kanalizacji sanitarnej, trwają przepięcia wodociągu i dwóch gazociągów, trwa budowa obiektu pod torami kolejowymi, na ukończeniu jest budowa przejazdu – tunelu dla rowerzystów i pieszych, ułożona została podbudowa i krawężniki na jezdniach. Trwa przebudowa przejazdu kolejowego, nasypy pod łącznice z ul. Bugajską zostały ułożone w 80%, rozpoczęło się układanie masy bitumicznej na jezdniach i betonowanie zatok. Umowa przewiduje koniec prac jesienią 2024 roku, niewykluczone jednak, że inwestycję uda się oddać do użytku wcześniej.

Prace przy Korfantym są jednak kroplą w istnym morzu mniejszych lub większych renowacji oraz przebudów. Dla niektórych spośród częstochowian, miasto od lat stanowi jeden wielki plac budowy. Mimo to, większość z nich wyczekuje zakończenia prac, wierząc w obietnice urzędników o nowej jakości sieci dróg.

Optymista powie, że ulicę Korfantego ukończono w 50 proc. Pesymista natomiast, że w 50 proc. jej nie ukończono. Niestety częstochowianom nie będzie dane skorzystać z tej infrastruktury jeszcze przez przynajmniej rok, ponieważ planowo prace mają zakończyć się jesienią 2024 roku.

Skip to content